Gå til indhold

Shopify Flow: Nye triggere, handlinger og skabeloner til returhåndtering


Shopify Flow tilbyder nu flere værktøjer til workflows, der håndterer ordrer med returvarer. Disse inkluderer triggere for forskellige returstatusser, en handling til annullering af returneringer og skabeloner til almindelige anvendelsesscenarier.

Ud over “Refund created” er der tilføjet nye triggere for at understøtte ekstra returaktiviteter, herunder:

  • Retur godkendt
  • Retur annulleret
  • Retur lukket
  • Retur afvist
  • Retur genåbnet
  • Retur anmodet.

En ny “Annuller retur”-handling kan hjælpe med at styre returneringer, fx når købere ikke sender produkter tilbage.

Flere nye skabeloner gør det nemt at komme i gang med automatisering af retur-workflows:

  • Frigiv opfyldelseshold på byttevarer, når returneringen er lukket: Når en retur lukkes, tjek, om der er en udestående saldo på ordren. Hvis der ikke er nogen ordre saldo, frigives byttevarerne.
  • Annuller inaktive returneringer: Annuller automatisk en retur, som ikke er blevet refunderet eller genopfyldt inden for en bestemt periode.
  • Bliv underrettet på Slack, når en kunde anmoder om retur: Modtag en Slack-besked, når en kunde indsender en returneringsanmodning fra sin konto.

For mere information om Flow, besøg dokumentationen.

 

Bruger du også Shopify? Lad os tage en snak.

Du behøver ikke vide præcis, hvad du har brug for. Bare fortæl kort, hvor skoen trykker – så finder vi ud af det sammen.

Kontakt mig
Gå til top Top