Gå til indhold

Automatisk lokalisering udvides til markeder, der bruger primært domæne


Det er nu muligt automatisk at lokalisere kunder, der besøger din webshop, når din domænestrategi er "kun primært domæne", eller når du har et brugerdefineret domæne, der deles på tværs af flere markeder.

Hvis du har aktiveret indstillingen "Automatisk omdirigering" under Indstillinger -> Præferencer, vil dine sider automatisk blive justeret til at vise regionsspecifikt indhold baseret på din kundes GeoIP.

Hvis din webshop for eksempel er example.com med et primært marked i USA, og du har en ekstra markedsopsætning for Canada, der er indstillet til Kun primært domæne med CAD aktiveret, vil en canadisk besøgende automatisk se CAD-priser.

Når du har aktiveret "automatisk omdirigering" for din webshop med markeder indstillet til "kun primært domæne" eller brugerdefineret domænestrategi, indekseres indhold fra ikke-primære markeder ikke af søgemaskiner.

Dette er i øjeblikket tilgængeligt for nye webshopejere, og vil blive rullet ud til eksisterende webshopejere den 6. september 2023.

Bruger du også Shopify? Lad os tage en snak.

Du behøver ikke vide præcis, hvad du har brug for. Bare fortæl kort, hvor skoen trykker – så finder vi ud af det sammen.

Kontakt mig
Gå til top Top